fredag 11 september 2009

En form av sovmorgon


Ibland har man tur... 07.25 har jag ställt mobilen på ska ringa och väcka mig första gången och jag trycker på "znoose" (tror att det stavas så) och den ringer igen fem minuter senare. Men den här morgonen så råkade jag trycka på "stäng av" och fortsatte att sova. Jag vaknar lite senare och tittar på klockan och ser att den visar på halv och jag tycker att det är ganska konstigat att den inte har ringt något och jag kollar lite nogrannare på klockan... Den är ju för fasen 08.30!! Mentorstiden börjar ju nu! Upp flyger jag ur sängen drar på mig kläderna, funderar på om jag ska offra några minuter till att fixa håret som står åt alla håll och kanter men bestämmer mig för att det får vara och går ner till skolan. Nån gång mellan 20 i och kvart i nio står jag utanför dörren till lektionssalen vi ska vara i. är utanför sitter några från klassen och väntar.
"Har inte mentortiden börjat?" frågar jag
"Nä, de har inte kommit än:" får jag till svar "Har du försovit dig?"
"Aa."
"Haha! Du ser lite nyvaken ut."
Ibland har man tur...

Inga kommentarer: