fredag 3 oktober 2008

Hem, ljuva hem!

Gamla Valle som jag tänkt longera i helgen.

Nu sitter jag på bussen som passerar Fredrika där jag ska hoppa av. Nu gäller det bara att få batteriet att räcka så länge som möjligt på datorn.


Mina planer för helgen är att åka till Bjurholm och träffa mina gamla klasskompisar och att longera Valle, Thóra och Tign som träning inför longeringsprovet vi ska ha på onsdag nästa vecka.


I förrgår blev äntligen artikeln "En dag på Wången" klar så nu kan man läsa den på BIRK´s hemsida; http://www.birkislandshastforening.se/ > ungdomssidan > på gång.


Igår då vi hade ridlektion fick jag rida en helt ny häst (för mig), Ymir från Voxnadal men kallar för stora Ymir. Han var jätterolig att rida och det gick jättebra, man såg riktigt på honom hur han samlade sig fint då jag gjorde rätt. :D


Veckans tabbe, fast det var snarare en miss, var att då vi skulle köra russen och alla trode att vi skulle vara inne och köra i körhallen, så vi hade inget märkvärdigt på oss utan det blev ett helt par vanliga ridbyxor och jacka. Nog skulle det ha suttit fint då med ett regnställ på för vi skulle vara ute och köra på travbanan och det hade regnat hela dagen så det sprätte sand upp på en när man körde. Trots den lite jobbiga sandinpckningen man fick så var det jättekul!! Vi skrattade och russen bara matade på i trav (i alla fall Lady Rubina som jag körde, hon skulle kunna springa tills hon dog). Ena anledningen till att vi på islands trode att vi skulle få vara i körhallen och köra var vädret och den andra var att ingen av oss egentligen har kört förut så vi trode att de inte vågade släppa ut oss på banan efter att bara ha kört en gång. Men, men...

Inga kommentarer: