lördag 31 januari 2009

Luffarslöjd

Här är min ljusstake som är helt fördigbränd och står på avkylning.

Det här är M... ljusstake som har vält omkull efter att vi har lossat den från kroken som den hängde i då vi brände den.

Ni ser vad varmt det är, tråden har börjat glöda...

Här bränner min kusin ljusstakarna som hon och jag har gjort.

Idag (och igår kväll) så har jag och min kusin M... varit på en luffarslöjdskurs i Brunflo. Vi fick börja med att göra en enkel krok i form av ett hjärta. Efter att alla hade blivit klar med den så började vi med en ljusstake. Vi brände ljusstakarna så vi skulle bli av med märkena efter tängerna och få en mattare, svartare och mer "gammal" färg. Sen satte vi igång med ett grytundrelägg som vi hann bli klara med innan vi skulle sluta för dagen. Så imorgon så ska vi sätta igång med ett nytt luffarslöjdsprojekt - Skitkul!! :)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hejsan
Precis så roligt är det med luffarslöjd, skitkul. Jättesnygga ljusstakar!

Anonym sa...

Hejsan.
Visst är det kul med luffarslöjd, kolla den här sidan om du vill ha lite inspiration av andra www.luffarstigen.se
Kram Mona

Pixi sa...

Vad använder man för ståltråd?De blev jättefina!=)