söndag 11 januari 2009

Åre




De här två bilderna har jag tagit från fönstret i vardagsrummet. (Bilden ovan och nedan)
Jaha... Då var årets semester slut. Som vanligt så far vi till Åre på skidsemester och det känns alltid lika tråkigt att måsta åka därifrån och speciellt i år. Jag kan för första gången erkänna det här i bloggen att jag sällan längtar tillbaka till Wången, hah. (Där tog jag i en liten aning)
Den här gången bode vi inte i Björnen området utan mitt i centurm, vi hade cafeet Bubblan under våra fötter och Åretorg utanför fönstret. Så om det var någon i Åre som såg någon i fönstret högst upp var det nog jag (4/1 - 11/1 var jag där).
Skidföret i backarna har varit helt ok men mycket varierat, ena dagen slaskig puckelpist och den andra dagen stenhård backe med grepp eller inte. Det har snöat och regnat, frusit och töat.
Om jag fick välja mellan en solsemester på Canarieöarna eller en skidsemester i Åre skulle jag lungt väja en skidsemester i Åre.

1 kommentar:

Anonym sa...

Åh, jag vill också åka på skidsemester till Åre :)