tisdag 27 januari 2009

Tjuvar!


Efter att ha varit på en kurs i helgen så hade jag lite Billyspizzor kvar, 5 st av en 8 pack, och då när jag kom tillbaka till Wången så var jag för trött för att gå ut till frysen för att lägga dit pizzorna. Så jag gjorde så att jag lade dom just utanför fönstret och jag stoppade även pepparsalamin och cantadoun där. Sen efter att ha varit i Åre dagen därpå och åkt skidor med skolan så tänkt jag att jag att jag skulle ta in pizzorna och lägga dem i frysen. Så jag hängde mig ut genom fönstret och fiskade upp påsen som jag hade lagt där ute i snön, men... den hade några extra hål...
En Billysförpackning tom... En till tom förpackning... Jaha, den var det små klohål i och den också... Jaha jah... Vart har vi pepparsalamin då?... Jaha, den är också borta...
Ja, då hade skatorna varit där och tjuvat två Billyspizzor och en halvtom förpackning med pepparsalami. Undra vad dom tyckte om pepparsalamin? Som tur var så fick jag i alla fall ha kvar min cantadou, skatorna lät nog den vara för att det hade en lite hårdare förpackning än pizzorna och salamin...

Inga kommentarer: