tisdag 8 juli 2008

Piltur, ridläger, Wången och balning!

Nu ska jag berätta om vad jag har varit med om den senaste veckorna.
Den 11/6 fick vi ett hingstföl, Piltur från Grannäs, helt svart e. Ómur frá Feti och u. Saga från Björnforsen, ue. Piltur frá Sperdli. Piltur är en riktig buse, ska jämt brottas och han har otroligt mycke pass och tölt!

Jag har under v. 26 och 27 jobbat på Töltkraft i Tavelsjö med ridläger. Under fredagen v. 26 så ringde min pappa och sa att jag hade fått ett mail från Jämtland och eftersom jag har sökt till Wången så gissade vi på att det var därifrån det kom och mycket riktigt det var från Wången! Jag hade kommit in på islnadshäst linjen där!! Det känndes så skönt att veta att man kommit in!

Under v. 27 kom två föl till världen i Tavelsjö. Två hingstföl, ett silversvartskäck och en svart.

Lördag, söndag och måndag har jag nästan bara suttit i troktorn och kört balmaskin och inplastaren och hafft radion på högsta volym! Jag sjöng nog med varenda låt även om jag inte hade hört den förut!
På den först bilden är det Saga och Piltur som springer i hagen.
Den andra bilden föreställer en del av Wången sett från ovalbanan.
På den tredja bilden har vi Harka och hennes hingstföl.

2 kommentarer:

M A Friman sa...

Grattis till intagningen på Wången. Nu har du chansen att uppdatera bloggen i höst, du får säkert mycket att berätta om från utildningen. Lycka till!

Anonym sa...

Hejsan! jag satt och sökte på wången-och hittade din blogg. Jag ska oxå börja uppe på Wången nu i höst:)..,har du msn så får de jättegärna adda mig, Linsen__@hotmail.com....:)

Mvh Linn