måndag 14 december 2009

Personalens Luciatåg!

Wångens personal hade ett eget litet luciatåg för oss elever här nu på morgonen efter frukosten. Om man tittar på bilderna och på minerna på folk runt omkring på bilderna så förstår ni nog att vi skrattade en del. Det här luciatåget är nog det bästa jag har sett! En stor applåd till personalen på Wången!

Tärnorna Linda, Lena och Evelina.

Lucian var hovslagaren Johanna.

Rektorn Eva-Lena bläddrar i sångpapperna.

Jan the red nose reindeer!

Bilden ovan och nedan: Några tomtar ur personalen traskar in.


Tomtarna Ulf, Arne och Madde.

Julens hjälte kanske? Wångens VD Ola rätar till ett ljus i luciakronan som står snett.

Allas favorit pepparkaksgubbe, hovslagaren Daniel slängde lite pepparkakor omkring sig.


Och så var det roliga slut
när tåget traskar ut...

7 kommentarer:

Anita J sa...

Hejsan!
Almanackor har ofta fina bilder, brukade göra kuvert av dem för många år sen (naturbilder då).
Petra skulle ha enkelrum sa hon direkt så vi får se. Lådor under sängen låter som en bra idé (istället för extra garderob som hon själv föreslog). Känner du igen Monica Sandelin från Vindeln? Ligger ju nära där du kommer ifrån. Där har jag köpt min islandshäst.
MVH
Anita

Carro sa...

Hallå!
Namnet låter bekant men inte mer. Vad är det för isis du köpt där? :)
/Carolina

Anita J sa...

Den som jag köpt där är Skógfjóla från Lingård (skimmel f. 2003) e: Hagalin fra Laekjamoti som Monica också haft hos sig 2007 (i Kamsjö en bit utanför Vindeln). Länk finns från min blogg till hennes sida.
Anita

Anita J sa...

Min heter Skógfjóla från Lingård skimmel f. 2003 e: Hagalin fra Laekjamoti. Länk till Monicas sida finns från min blogg. Hon bor i Kamsjö utanför Vindeln.
Anita

Carro sa...

Jahaja. Bor granne med dom som äger Hagalin så han vet jag vem det är. :) Ska ta och kolla in Monicas hemsida i eftermidda efter skolan.
/Carolina :)

Anita J sa...

fast Monica har inte ägt Hagalin, bara haft honom hemma på hingststation och betäckt sina egna ston. Men dom som äger Hagalin nu vet nog vem hon är. Skulle vilja träffa Hagalin, man hör så mycket gott om honom.

Eva-Lena sa...

I like! Roligt med bilder!