onsdag 18 mars 2009

Saga, Piltur och Anton

Saga och Piltur

Anton

Ligger i sängen och lyssnar på Rix Fm där dom spelar just nu Lady Ga Ga - Eh, Eh och funderar på om jag ska skriva upp mig på listan om att åka in till Östersund på vinterevenemang fast istället traska omkring på stan. Jag får se hur det blir.

Och nu spelar dom Måns Zelmerlöw - Hope and Glory på radion. Självklart så sjunger man ju med där man kan texten och nynnar falskt där man inte kan texten.

Oj vad svårt det kan vara att komma på vad man ska skriva om här på bloggen, det har varit ett stort problem ett tag käns det som. Men...

... jag kan ju skriva och berätta att jag har lämnat Fákur hemma och tagit med Saga istället hit till Wången fram till påsk. Piltur (Sagas föl från i somras) och Saga har tagit separationen med ro, jag tror att ingen av dem har saknat den andre så mycket.

Och att...

...lillebror fick i söndagskväll åka "pling plång taxi" till "plåsterkåken". Jag pratade med mamma i telefonen när Anton kom och sa att han hade ont, typ senavdrag i bröstet. Anton har varit sjuk i snart tre veckor nu med feber från och till. Senare på kvällen då jag ringde hem för att surra så sa mamma att Antons bröstsmärtor inte hade gett sig och att de hade pratat med nån sjukvårdsupplysning och de hade sagt att det var bäst att åka in till akuten. Jaha, då skulle pappa åka in med honom, men då i bilen så hade han visst fått ondare och jag vet inte vart de ringde men de mötte upp ambulansen i Nordmaling. I ambulansen så syresattes inte blodet riktigt som det skulle så då blev det syrgas. Inne på sjukhuet i Umeå kunde de konstatera att han hade fått lunginflamation och blodförgiftning. Men i tisdags så fick han komma hem igen och nu ligger han nog bara mest på soffan i köket och kollar på tv skulle jag tro.

1 kommentar:

Anonym sa...

Oj, det där lät ju inte alls så trevligt. Hoppas han kryar på sig!

Hur är det med dig Carrobarro? :)

Kram