onsdag 7 oktober 2009

Händelserik dag på Wången





Direkt på morgonen så var det fotografering av islandshästarna + ryttarna här på Wången, jag fick springa hit och dit och skrika "Kan vi inte prova att göra så?" "Ni kan vända!" och lite annat men jag tycker att "gänget" var jätte duktigt som också var med på alla noter och även kom med egna ideer! Vid kl. 10 så skulle jag vara i smedjan och skohallen och ta lite kort så jag fick nästan springa från travbanan, där vi höll till med islandshästarna, till smedjan för att inte komma allt för sent.
På eftermiddan blev det som vanligt ridlektion och då fick jag rida Limpan, en av de få skolhästar jag inte har ridit någon gång tidigare. Limpan kan vara ganska tung i handen och har väldigt lätt för grisepass. "Jaja... det kan ju kanske funka då det känns som om det inte har gjort det riktigt tidigar i höst" tänkte jag. Vi kanske int lyckades med den absolut bästa bakdelsvändningen men den trav som jag lyckades med att få på honom är jag riktigt nöjd med, ritigt fin fjädring i stegen blev det och han arbetade ritigt frint med ryggen.
Eftersom läraren Sara var sjuk idag så fick jag longera hästen Rakel (som också är min passhäst). Just som vi kommit in i ridhuset och jag börjar knäppa på inspännningstyglarna börjar brandlarmet att tjuta. Jaha... Jag får knäppa av inspänningen, av med longerlinan och på med tyglarna och gå ut till samlingsplatsen vid pumphuset. Där fick vi stå ett tag, men efter 5-10 min så fick vi gå igen. Då var det bara att gå tillbaka till ridhuset och börja där man sluta.
Vid 19 tiden så kommer det någon och knackar på dörren till rummet och jag går och öppnar. ingen står där men en bit längre ner i korridoren så står det några från huset och tjattrar. Jag går då dit och frågar vad det är för något som är på g. Det kommer då fem att det är en mus inne på rum 3 i huset och att de försöker att fånga den. Den lilla musen hade följt med dammsugaren in till rummet deras och sprungit ut ur slangen när de försökt att sätta tillbaka hjulet som hade lossnat på dammsugaren. Vi fångade in den i en skokartong och släppte ut den ute. Hur den lilla musen har kommit in i huset vet vi inte men vi har en gissning att den har sprungit in genom ytterdörren till A-huset när den stått på glänt...

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej!Nog verkar du leva ett händelserikt liv .Alltid något på G.Det låter i mina öron som ni har en intresant och "fin" samvaro där på skolan Även minsta lilla mus, vill ju delta :0)

Allt gott och väl önskar jag dig.Inger