fredag 29 oktober 2010

Blå spagettiben

Nu i onsdags blev äntligen städningen av stallet klart och vi har nu riktigt kört igång med att träna hästar här på gården. Har fått rida ett antal hästar idag och igår så jag är riktigt blå på insidan av bena... Tror att det mesta av den blåa färgen kommer från mina nya ridbyxor men det känns nästan som om jag har något blåmärke också. Det är riktigt fina hästar de har här så det är kanonkul att få sitta upp på dem och rida! En av hästarna jag har fått rida är en helbror (om jag inte tar fel) till Gigjar frà Auðsholthjàleigu (8,78 i ridegenskaper!) och de båda är efter Orri. Han är en häst med mycket vilja och jätteflott tölt! Så jädra kul att få rida flera fina hästar i rad efter varandra! Nu ska jag snart ta och släpa mig själv och mina blåa ben till badrummet och ta en dusch!

Inga kommentarer: