lördag 23 oktober 2010

Klarar inte språket så bra...

Man får lyssna på isländska dag in och dag ut - på radio, tv och när de pratar med varandara förståss! Igår hade Þòrdis bjudit hem några kompisar på miggdag och jag satt och försökte förtå som vanligt men det är inte enkelt men ibland går det att höra vad de pratar om! Men de gånger man inte förstår känner man sig lite efter. Vill lära mig språket nu! Tack och lov så kan de svenska här på gården och sen så är Elsa från Bärby gård här och jobbar så hon hoppar in som tolk ibland.
Hakar fortfarande upp mig på att den isländska kronan är så lite värd! Det känns som om allt är så mycket dyrare än vad det egentligen är! T.ex. så såg jag när jag väntade på flygplatsen i Keflavik att en kaffe kostade 199 kr! Trode att ögonen skulle ploppa ur...

Inga kommentarer: