torsdag 21 oktober 2010

Money, money, money!

Då jag väntade på flygplatsen i Keflavik så passade jag på att växla till mig lite isländska pengar (ISK). Efter att jag hade växlar hade jag totalt 12337 ISK. Jag känner mig riktigt stenrik! MEN omvandlar man det till svenska kronor (SEK) blir det bara 744.50 ungefär... Fasen, det var ju inte så mycket.
Aja... Nu lämnar vi pengasnacket!
Idag fick jag följa med till stallet de har i Reykjavik. Där står de hästar som ska exporteras ut från Island. Det som skulle göras där var att fixa med passen, kolla så att chipen stämde mm. Riktigt intressant! Men jag är riktigt trött nu, att hänga med i svängarna och försöka förstå då de snackar isländska med varandra är inte lätt! Jag kommer att sova riktigt gott! Imorgon ska jag kanske ocskå följa med till stallet i Reykjavik men då kommer det nog inte att bli heldag där. Fick höra ikväll vid middan att de hade exporterat ca 150 hästar på 3 veckor! De har mycket att göra nu med exporten då det en period inte fick exporteras några hästar pga smittan som har gått här.

Inga kommentarer: