fredag 3 april 2009

Nu fattas bara litteraturen

Kom just ner från kårhuset efter att ha kollat på filmen Twilight, en film som var otroligt bra (enligt mig och ganska många andra). Filmen handlar om en tjej och en kille (ovanligt, nä) som blir förälskade i varandra (inte heller så ovanligt) men den kärleken är nästan omöjlig och "förbjuden". Hon är en vanlig människa och han en vampyr (hoppsan hejsan) - omöjlig och "förbjuden" kärlek helt enkelt.
Det bästa med Twilight, enligt mig, är att den finns i fyra böcker som jag nu har tänkt läsa. Många här på Wången har visst läst böckerna och en av dem som har läst dem är min rumskompis Amanda, ett tag låg hon nästan och bara läste och fälde en tår ibland över deras Wyrda (läser lite för mycket i böckerna om Eragon för tillfället tror jag, Wyrda betyder öde på alviska i Eragon). Hon tyckte att böckerna om Twilight var jättebra. Jag ser fram emot att läsa dem!

1 kommentar:

frida sa...

Jag ska också läsa dem då jag får tid :)
Allting bra långt där borta?