lördag 9 maj 2009

Varierad vacka

I tisdags så var det ju Wångens kvaltävling för Islandshästar som skolans egna elever hade anordnat. Jag satt i sekretariatet som sekreterare och njöt av att ha turen att sitta under tak när det regnade (vilket det konstant gjorde nästan hela tävlingen). Jag fick också hoppa in som speeker två gånger på tävlingen när den ordinarie speekern var akut tvunget att springa på "toan" bakom knuten.

På onsdagen så hade vi ridprov och det blev bara total pannkaka av det för min del.

På travlektionen vi hade på torsdagen så var Kajsa Frick där och kollade. Hon är en av de handledare, eller var de sa att de kallade dem, som är på skolan med jämna mellanrum och kollar så att skolan håller måtten, eller var man ska säga. Jag fick köra Jas, ett stort kallblod som är jääätte tung i munnen, så jag har haft träningsverk i armarna sen dess.

Nu ikväll så hade jag tänkt vara duktig och göra lite läxor men det ville inte datorn att jag skulle göra så Microsoft Office Word slutade att fungera... typiskt!

Nu väntar jag bara på att Linn ska komma ut ur duschen så att vi kan fara ut på promenad och medans jag väntar så hinner jag nog hämta tvätten i torkskåpet.

Inga kommentarer: