tisdag 26 januari 2010

Friluftsdag i Åre

Idag var det friluftsdag i Åre och då fick man välja mellan att åka slalom/snowboard, längdskidor eller att bada på Holiday Club. Självklart valde jag att åka slalom så från Rödkullen åkte jag nästan direkt till VM6:an, åkte några åk där och sen tog jag ett åk i Tottliften.

I backen brevid VM6:an så hade Telia anordnat ett bobrace och bland åskådarna hittade jag två hästar, en som åkte slalom och en som åkte snowboard. Skickade den här bilden till mina två kusiner och som svar från Mika får jag (innan jag skickat bliden) "Va, en häst som åker snowboard? Måste vara en stor bräda..." (efter jag skickat bilden) "Tycker Wången skulle köpa in såna som skoluniform XD" Haha! Det skulle ju va något!
Mot slutet av dagen så var jag i Ullådalsområdet och åkte. Backarna är jättehärliga med perfekt lutning för att bara carva och åka fort! Det är inte så mycket folk som åker där och de som är där är antingen nybörjare som tar det lugnt eller de som är riktigt duktiga på att åka. Mitt smultronställe i Åre!

Inga kommentarer: