tisdag 19 januari 2010

Wihöhö

Fákur och Stjarna hemma i hagen

Nu har jag Fákur här på Wången och det känns riktigt bra. Jag var och red honom i ridhuset idag och det kändes också riktigt bra. Vi gjorde en skänkelvikning hit och en skänkelvikning dit, en halt här och en halt där osv. Jag och Fákur var ensamma inne i ridhuset i ca 10 minuter och sedan kom vår lärare Ulrika in med sitt sto Frida och då kände jag hur hela Fákur spände upp sig och hörde ett litet "Wihöhö". Jag hade just innan tänkt att börja trava lite men insåg att det var nog inte en så bra idé... Han skulle nog mest troligt ha visat upp sig och jag skulle flyga hit och dit okontrollerat i sadeln.
Under det år som vi har haft Fákur så har man fått lära sig att han är av den typen som blir riktigt grinig då han är hungrig, så jämt innan jag ska rida honom så får han gå in och stå och äta en halvtimma ungefär.

Inga kommentarer: