måndag 1 november 2010

Strandsatt i en annan tid?

Skulle ju vara typiskt om man blev strandsatt här på ön... vulkanen Grìmsvötn har visst börjat vakna. Det gör ju egentligen inte så mycket om jag blir strandsatt här men ändå! Det blir ju så jobbigt då det inte blir som planerat. Sen så ska det ju faktiskt bli skönt att få komma hem och man får komma in i rutinen igen.
Innan klockan ställdes om till vintertid i Sverige så var tidsskillnaden 2 h, klockan går 2 h efter här på Island. Jag kände det i speciellt mycket i början att kroppen inte var inställd enligt den isländska tiden, man var piggare än vad man brukar vara på morgonen och jättetrött på kvällen! Men nu är det så att här så ställer man inte om klockan till vintertid så nu är tidsskillnaden bara 1 h. Skönt! Då blir det inte en allt för stor omställning då jag kommer hem då kroppen inte riktigt än har ställt in sig helt på tiden här.
Känner att jag kommer att ha träningverk i magen imorgon då jag vaknar. Har fått använda magmusklerna riktigt mycket idag då jag har tränat hästar. Tror att det blev 7 hästar totalt idag, 4 på förmiddan och 3 på eftermiddan sen så fick jag sitta och sortera ut vinter- och sommarskor. Det var riktigt intressant att se hur olika riktad skorna var och sen så satt jag och gissade lite på vilka av de skor jag sortera var tappskor, sen så såg man en hel del annat också då man satt och sortera. Mer intressant än vad man kan tro men det var ett ganska IQ-befriat arbete vilket var ganska skönt på sitt vis i och för sig.

Inga kommentarer: