söndag 19 december 2010

Bjällerklang! Bjällerklang!?

Fákur och Ganti förra helgen

Försöker få lite julstämning här på många sätt och vis. Julgardinerna åkte upp förra helgen, jag har just lagt in en lite julig bakgrund på bloggen, spelar julmusik på spotify men jag har inte riktigt hittat den där julkänslan än.
Kollade igår på filmen En Julsaga som handlar om den elake och girige mannen Ebenezer Scrooge och hur han hemsöks av tre spöken. Spökena, som representerar förflutna jular, nuvarande jular och framtida jular, hemsöker Scrooge för att få honom att förstå julens budskap om kärlek, omtanke och givmildhet. En riktigt fin julfilm men jag måste då säga att även om den var tecknad så var den lite obehaglig med spökena...
Nu så ska jag ta och kila iväg till TV:n och kolla på Polisskolan 2 - Första uppdraget, inte så julig film kanske men tänkte ta med mig påsen med lussekatter som mamma har bakat. Fick påsen igår av pappa då han var och hämtade hem Fákur - så nu är jag hästlös här på Wången för stunden. Men det skulle inte sitta helt fel med lite varm glögg till lussekatterna men nu är det ju så att jag inte har nån glögg så då får jag vara utan helt enkelt!
I kväll blir det julbord på wärdshuset om jag inte minns fel. Gott! Börjar redan bli hungrig!

Inga kommentarer: