måndag 13 december 2010

Fákurs slutprov!

Passade på att ta med mig kameran ut till hagen idag när vi släppte in islandshästen Ganti (hästen med täcket) i samma hage som Fákur och Alba, men som vanligt blev det inte så mycket spring som man hade hoppats på men i alla fall lite så man fick några springbilder.




Igår gick Wångens julshow av stapeln. Jag hade min häst Fákur på både kadriljen med islandshästarna och i luciatåget. Han skötte sig galant! Är riktigt nöjd med att Fákur klarade av att gå kadriljen (även om han gjorde en liten krok ut från långsidan vid läktaren då publiken klappade händer i takt med musiken)! Vi i kadriljen hade fått en ljusslinga var att lägga i mankammen på hästarna och det blev riktigt läckert i mörkret i ridhuset!
Varför jag säger att det känns som ett slutprov är för att Fákur egentligen är en väldigt känslig häst och reagerar för mycket och det hade aldrig gått och ha med honom om han var lika "nervig" som förut. Men han har lugnat sig jättemycket och blivit mycket, mycket tryggare som häst under de snart två år som jag har haft honom! Träffade efter showen en som tidigare har haft med Fákur att göra och det lät nästan som om hon hade suttit och hållt andan när hon berättade att hon såg att Fákur gick med i kadriljen med ljuslinga i manen, hög musik i ridhuset och en publik som klappade händer men att det var kul att se att han klarade av allt detta på samma gång nu! Därför säger jag att det känns lite som ett slutprov för Fákur och jag är så himla nöjd med hur han fixade allt!!

Inga kommentarer: