måndag 1 september 2008

Stalljour, passhäst och kurs i norska!

Häst från Långviksvallen, Tavelsjö. Hästen på bilden har inget med texten att göra.

Hade mitt första pass på stalljouren nu innan middagen. Det var inte så farligt som jag trodde! Pjuu! Men imorgon ska jag vara i stallet kl 06.00 så jag måste kanske kliva upp kl 05.30. Morgontrötta jag!! Hur ska jag klara det!?


Fick min passhäst idag, Gambri från Äkrom heter han. Han är fux och är e. Fákur fra Sauðárkróki och u. Tróda fra Hammarkullen ue. Atli fra Syðra-Skörðugili.


Snacka om att få en kurs i norska! Det sitter fyra norskar i sällskapsrummet och kollar på norskt trav samtidigt som de pratar norka mellan varandra.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Ja, det ska bli spännande att höra vad du tycker om Gambrioch stiga upp på morronen...

Anonym sa...

Men norska som är så fint språk! Så himla spännande!!! Klart du fixar att gå upp i ottan=) jag har börjat min praktik nu och jag måste gå upp 05.30 för att hinna till min arbetsplats! kramar

Anonym sa...

Hej Carro!

Roligt att läsa din blogg.

Lycka till!
Kram Marianne