tisdag 8 december 2009

Igår, idag och imorgon


Igår var jag för första gången och övningskörde med en från Skutans Trafikskola som kommer hit till Wången och håller körlektioner. Det är 10 körlektioner, körskoleböcker, någon teori och 30 inloggningar för att plugga på ett program över Internet Bilen vi fick köra var en Subaru Impreza, en lite och lättkörd bil men som jag tyckte det saknades något i, det var inte riktigt samma körglädje i den som i mammas bil (BMW X5), men den var helt okey. Hon tyckte att jag kunde kontrollera bilen och växlingen så det var inget vi skulle behöva bry oss om utan det var mer lite finslipningar som att kolla lite mer i spegeln och att kanske träna lite på att inte bara sätta handflatan mot ratten och svänga då man svänger, ungefär som man gör då man kör traktor, utan jag ska greppa ratten bättre men det är riktigt svårt tycker jag... Nästa körlektion blir nästa vecka på måndag kl. 13.15.

Idag har vi bl.a. haft kadriljträning och jag tycker att det gick riktigt jäkla bra om jag ska vara ärlig. Vi red med de svarta mantlarna och till musiken vi ska ha och det kändes riktigt, riktigt bra! Jag ser verkligen fram emot att få rida kadriljen igen!

Imorgon kl. 8 är det nationelltprov i Matte A och jag har inte öppnat matteboken än för att checka av att jag kan men jag tror att jag får lov att göra det snart...

1 kommentar:

Anita J sa...

Hejsan! Var upp i lördags på Wångens "Öppet hus" och vi fick se ert genrep inför söndagens show. Filmade lite och klipp finns att se på länken http://www.youtube.com/watch?v=MLowHmc4kL4 (finns totalt 10 klipp från showen). Ha de bra!
Anita i Sandviken